seijal

kvinna – känslor – tankar

Städade denna blogg

03:25
Jag städade i bloggen. Tog bort allt onödigt. Skall i denna blogg egna mig liksom mer åt det andliga, psykologiska, sociala, känslor eller vad skall jag kalla det, alltså, känslor. Skvaller blir det också, mest om kända kvinnor då. Många säger att TV är en dumburk. Men jag kommer även att skriva om vissa TV-program. TV behöver inte vara en dumburk. En klok människa tittar bara sådant hon gillar eller sådant man vill debattera med eller veta mer av. Om man tittar på TV dygnet runt, är det inte TV’n som är en dumbuk, utan det är människan som är en dum-människa som låter TV’n styra hela ens liv.
Och sedan…Plus att jag skriver ibland i dikt-form😉 försöker, jag är ingen diktare, men det är kul att skriva i dikt-form.😉
Samhälleliga händelser har jag slutat att skriva om, har även raderat bort all gammalt sådant. Det finns ju så mycket negativ, vill inte längre fylla mina dagar med all negavitet som t.ex tidningar och TV spottar ut. Det räcker för mig att livet är både positivt och negativt. Avstår alltså att skriva en massa negativit om samhället.
Men lite samhälleliga frågor blir det, jag vill inte avstå från det helt och hållet.

17 maj, 2011 - Posted by | Bloggen |

Sorry, the comment form is closed at this time.